عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس



راهبردي / اجتماعي

حوزه    فرهنگ – اجتماعي
موضوع    درباره‌ي کشف حجاب بازيگران
تحلیل و استناد


روزآنلاين:
سنگسار تن‌های تنها

قاعده چنین است: ساختن ساختاری معیوب با محدودیت‌های فراوان و در دل‌اش تربیت پیاده نظام‌هایی که به وقت‌اش در کار ویران کردن خواهند بود. نظام‌های دیکتاتوری و توتالیتر جامعه‌شان را این‌گونه می‌سازند. تشنه‌ها و گرسنه‌هایی ابدی که در حسرت آب و آزادی می‌سوزند اما با کاراکترهایی ساخته شده از کمبود و عقده و رنج خود تبدیل به محافظان بی‌مزد و مواجب نظام ظالم بالای سرشان شده‌اند.


حکومت اسلامی ایران کمی پس از تثبیت، چارچوب‌های خود را ساخت. چارچوبی که در شکل و نمای کلی‌اش با جسمی از جنس دیوار شناسایی می‌شود. دیوار کشیدن میان زن و مرد، جداسازی مراکز عمومی و مهم‌تر از همه اجباری کردن پوشش. خط قرمزی که تا همین امروز، با تمام کم و زیاد و پس و پیش‌اش، کماکان پاسداران خشم‌گین‌اش را حفظ کرده؛ از عمله‌های روزمزد گشت ارشاد تا طبقه‌ای سنتی که حجاب و نجابت و عفت و باقی ارزش‌های‌شان را یکی کرده‌ و هیچ شکل دیگری از سبک زند‌گی و پوشش را نمی‌پذیرد.

اما این میان، نه ماموران دولتی و نه هواخواهان سنت، دشمن بزرگ زیست دیگر و زند‌گی مدرن نیستند. دشمن بزرگ جایی دیگر، در زیرزمین کمبود و عقده، ریشه دوانده و خانه کرده. قشر بزرگی که در محدودیت رشد کرده‌اند، پشت دیوارها قد کشیده‌اند و با دهان و چشمانی حریص پیرامون را نظاره کرده‌اند و در رنج بزرگ نداشتن زیسته‌اند. این‌ها همان پیاده‌نظام حکومت هستند که به وقت‌اش تبدیل به سیل و سونامی ترس‌ناکی می‌شوند که اسم جامعه و مردم و عرف و فرهنگ به خود می‌گیرند و تبدیل به دستگاه خودکار سنگسار می‌شوند.


حکم بدوی سنگسار به همین شکل اجرا می‌شود. مهم قاضی‌ای که حکم می‌دهد، حتی شاهدانی که شهات می‌دهند نیستند. سپاه اصلی آنانی هستند که سنگ برمی‌دارند و پرتاب می‌کند و تنی تنها در گودال را به سمت مرگ می‌برند. در شکل مدرن‌ترش، این فضای مجازی است که سنگ به دست کاربران‌اش می‌دهد تا با خشمی نامعلوم هر جا سرکی بکشند و چیزی پرت بکنند و بعد در یک تجمع غریزی خود را به عنوان فرهنگ و مردم معرفی کنند. برهنه شدن گل‌شیفته و در نمونه‌ی تازه‌تر کشف حجاب بازیگری دیگر، ابتدا به رهبری رسانه‌های حکومتی تقبیح می‌شود و پس از آن مردم بی‌شکل و شناسنامه از راه می‌رسند و به اسم پاسداری از اخلاق و فرهنگ‌شان، تبدیل به سمفونی رکیکی از دشنام و دشنه می‌شوند و تمام چیزهای دریغ شده و نداشته را به تن تنهای زن محکوم شده می‌کوبند تا بلکه آرام بگیرند.


توصیه و پیشنهاد :

   1.    پيشنهاد مي‌شود نامه‌اي در پاسخ اين بيانيه‌ي احساساتي و غير منطقي خطاب به نويسنده‌ي آن تهيه شود و به مفاد اين بيانيه پاسخ داده شود.


2.    پيشنهاد مي‌شود در يادداشتي اين پرسش‌ها مطرح شود:


2-1. آيا طبيعي بودن به معني بدن‌نمايي است؟ فرق ما با حيوانات چيست؟


2-2. آيا انواع مفاسد و بلاياي اخلاقي در ممالک متبوع خودتان را ناشي از اختلاط و عدم جداسازي زن و مرد نمي‌دانيد؟


2-3. هيچ از خود پرسيده‌ايد که چرا تنها از ميان بازيگران اقدام به کشف حجاب مي‌کنند؟ نه اقشار ديگر؟


2-4. از سردبير محترم خودتان خانم نوشابه اميري بپرسيد که آيا زماني که در ايران فعال بودند، داشتن حجاب کدام محدوديت را براي فعاليت‌هاي هنري بي‌شمار ايشان به وجود آورد؟ پاسخ دهيد که اصولاً حجاب يا تفکيک کدام ممانعت را براي فعاليت فکري و جسمي زن ايجاد مي‌کند که آن را مقابل آزادي قرار مي‌دهيد؟!


موضوعات مرتبط: راهبرد و تحلیل
برچسب‌ها: راهبردها , فرهنگ , اجتماعي , كشف حجاب


تاريخ : ۱۳۹۴/۰۸/۱۲ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |
.: :.