عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس



راهبردها

حوزه    فرهنگ – اجتماعي
موضوع    راه‌هاي ديگري براي نفوذ فرهنگ غرب
تحلیل و استناد


تسنيم:
فرهنگ غرب از کتب و کلینیک‌های روان شناسی به جامعه تزریق می‌شود
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد کلانتری، رییس کمیسیون روان شناسی سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی اظهار کرد: علم روان شناسی در حال حاضر در میان سایر رشته های علوم انسانی از جذابیت خاصی برخوردار است که پس از رشته حقوق، در رتبه دوم جذب دانشجویان علوم انسانی قرار دارد.


وی ادامه داد: امروزه شاهد رشد قابل توجهی در میان متقاضیان رشته روان شناسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستیم و این نشان می دهد که باید دقت بیشتری داشته و مبانی این علم مورد بررسی جدی قرار گیرد چرا که از طریق علم روان شناسی، فرهنگ غربی در جامعه رواج پیدا می کند و این مساله موجب می شود به تدریج از این رهگذر، هویت اسلامی ما از دست برود و زمانی به خود آییم که ارزش ها در جامعه کم رنگ شده باشد.


این استاد روان شناسی دانشگاه اصفهان، افزود: در حقیقت شاید بخش هایی از علم روان شناسی موجود بتواند مورد قبول فرهنگ ایرانی اسلامی مان باشد اما آن نظریاتی که جنبه سکولار دارد، به طور حتم با ارزش ها و مبانی دینی ما ناسازگار بوده و رواج آن می تواند به ضرر ما تمام شود...


توصیه و پیشنهاد  :

  1.    اين اظهارات نشان مي‌دهد که خلاف تصور بسياري از مديران فرهنگي فرهنگ غرب از طريق ماهواره و اينترنت و امثالهم تنها نفوذ نمي‌کند. و اين نکته‌ي بسيار مهمي است که ضرورت تحول در علوم انساني را اثبات مي‌کند. پيشنهاد مي‌شود در رسانه‌هاي انقلابي اين خبر پوشش داده و به نحو گسترده منعکس شود.


2.    پيشنهاد مي‌شود مقالات و مصاحبه‌هايي از کارشناسان فرهنگي در تبيين و تفسير اين گفته‌ها گرفته و منتشر شود. و به‌ويژه ميزان و قدرت تأثير رشته‌ي روان‌شناسي و نسخه‌هاي آن براي مردم با قدرت تأثير ماهواره مقايسه شود.


3.    پيشنهاد مي‌شود کارتوني با موضوع مديران فرهنگي توليد شود که مشغول مبارزه با ماهواره هستند، اما از زير دست و پايشان موجودات ريزي وارد مي‌شوند که نماد يا نشانه‌هايي از علوم غربي مي‌توانند باشند.


موضوعات مرتبط: راهبرد و تحلیل
برچسب‌ها: راهبرد , توصيه ها , راهبردي , چالش


تاريخ : ۱۳۹۴/۰۷/۲۰ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |
.: :.