حوزه فرهنگ – تلويزيون
موضوع افزايش پيامهاي بازرگاني
تحلیل و استناد
تابناک:
پیامهای بازرگانی صداوسیما افزایش مییابد
معاون امور مجلس و استانهای صدا و سیما با اشاره به اهمیت تأمین اعتبارات رسانه ملی درخصوص پخش پیامهای بازرگانی یادآوری کرد که طی لایحه بودجه سال 94 دولت که به تأیید مجلس محترم رسیده است،
بودجه بخش پیامهای بازرگانی دو برابر شده و این یعنی افزایش پخش این برنامهها و سازمان هم برای تأمین بودجه این بخش طی فرآیند مشخصی پس از بررسی مجوزها و استانداردها شرکتها و مؤسسات، اقدام به تبلیغ آنها میکند.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، در مراسمی با حضور معاون امور مجلس و استانها و جمعی از مدیران ارشد و نمایندگان مردم استان مرکزی و کارکنان صداوسیما 32 پروژه فنی و عمرانی افتتاح شد و از تولیدات جدید صداوسیمای استان مرکزی رونمایی شد.
با آغاز به کار 20 ایستگاه فرستنده سامانه دیجیتال، پوشش دیجیتال استان 91 درصدی شد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم، معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما در مراسم افتتاح ۳۲ پروژه عمرانی و رونمایی از تولیدات رسانه ای جدید صداوسیمای استان مرکزی که همزمان با سیزدهمین سالروز تأسیس شبکه سیمای آفتاب برگزار شده بود با اشاره به اینکه رسانه از ابعاد مختلف حکم دایره المعارف را دارد، گفت: تقریبا چیزی را نمی توان تصور کرد که جایگاهی در صدا و سیما نداشته باشد.
وی اظهار کرد: علوم، هنر، اطلاعرسانی و فرهنگ در صداوسیما گنجانده شده است لذا اهمیت کار رسانهای امروزه بر کسی پوشیده نیست و تاثیرگذاری در فضای رسانهای نیازمند دو بال است که یکی از آن بالها و جزء لاینفک صدا و سیما تکنولوژی و فناوری های بهروز است که بی شک بدون آن ها نمی توان تصور کار رسانه ای داشت.
معاون امور مجلس و استان ها بیان کرد: سرعت رشد تکنولوژی به قدری زیاد است که لحظه ای درنگ و مکث در این جریان، عقبماندگی چند ساله ای را به همراه دارد.
وی با اشاره به تحریم ها و تهدید های رسانه ای، ادامه داد: اگر واژه رقابت رسانه ای درمورد دیگر کشورها معنا داشته باشد این واژه در کشور ما در مواجهه با مجموعه رسانه های دنیا اساسا رقابت جای خود را به جنگ رسانه ای می دهد. امروز در تمام ابعاد به ویژه تولیدات رسانه ای مورد هجمه دشمن قرار گرفته ایم.
توصیه و پیشنهاد :
1. پيشنهاد ميشود در يک گزارش تحليلي انواع تيزرهاي بازرگاني تلويزيون بررسي و تحليل شوند و دربارهي آثاري که اين تيزرها در طولسالها بر سبک زندگي و مصرفزدگي مردم داشتهاند هشدارهايي داده شود.
2. افزايش پيامهاي بازرگاني در شرايط فعلي که همه بر پايهي تبليغ سبک زندگي و ايدهآلهاي غربي توليد ميشوند، به معناي گسترش ترمينال يک تهاجم فرهنگي در تلويزيون جمهوري اسلامي است. پيشنهاد ميشود در مقالات و يادداشتهايي از سوي تعدادي از رسانههاي انقلابي به اين تصميم واکنش نشان داده و جنبههاي اعتراض نيروهاي انقلاب و نگرانيهاي اين جريان مطرح و تبيين شود.
3. پيشنهاد ميشود در مقالهاي ضمن نقد فضاي فرهنگي حاکم بر تيزرهاي بازرگاني پيشنهاد تدوين سند يا آييننامهي پيامهاي بازرگاني توسط تلويزيون که فراتر از رعايت حدود ظاهري باشد، مطرح شود.
4. پيشنهاد ميشود در يکي از سايتهاي انقلابي بخش ثابتي ايجاد شود که تک تک تيزرهاي شرکتهاي مختلف را به شيوهي نقد آثار سينمايي – البته بيشتر از بعد محتوايي - نقد و بررسي کند.
موضوعات مرتبط: راهبرد و تحلیل
برچسبها: راهبرد , توصيه ها , راهبردي , تلوزيون