عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس



چه موقع گوشیتان را به تعمیرگاه ببرید ؟ اول بخوانید :
در چه موردی می توانیم کمکتان کنیم؟

گوشی من پیغام "SIM card rejected" یا " SIM card unaccepted" را نمایش می دهد. (عدم قبول سیم کارت)

سیم کارت (SIM card)، کارت کوچکی است داخل گوشی شما که ارتباط با شبکه را برقرار می سازد.

سیم کارت توسط اپراتور و یا ارائه دهنده خدمات، ارائه می شود. در اکثر موارد خود آنها بهترین منبع برای رفع مشکلات سیم کارت هستند.

گوشی شما ممکن است که پیغام خطای سیم کارت را نمایش دهد اگر:

  • سیم کارت در جای خود نباشد. اگر گوشی شما جدیدا افتاده باشد، ضربه خورده و یا باز شده باشد، سیم کارتتان شاید احتیاج به تنظیم داشته باشد. به قسمت نصب سیم کارت در راهنمای کاربری خود مراجعه کنید.
  • کد PUK (Personal Unblocking Key) چندین بار اشتباه وارد شده است. این عمل باعث غیر فعال شدن سیم کارتتان می شود. اگر این غیر فعال سازی دائمی به نظر می رسد با اپراتور و یا ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید.
  • شما اخیرا ارائه دهنده خدمات خود را عوض کرده اید. در این صورت گوشی و یا سیم کارتتان با تنظیمات قبلی می باشند و احتیاج به تنظیم مجدد دارند. برای کمک در این مورد با اپراتور و یا ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید.

اگر هیچ یک از شرایط بالا برقرار نیست و این پیغام را دریافت می کنید، ممکن است که سیم کارتتان خراب شده باشد. برای آزمایش / جایگزینی سیم کارتتان با اپراتور و یا ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید.

و یا گوشی خود را برای بررسی به نزدیکترین مرکز خدمات نوکیا ببرید. نشانی این مراکز را می توانید در منوی سمت راست بیابید.

گوشی من درخواست کد PIN/PIN2/PUK/PUK2 را می کند.

گوشی شما برای محافظت از استفاده غیر مجاز به یک یا چند کد مجهز است. کدهای PIN و PUK در واقع از سیم کارت محافظت می کنند، که کارت کوچکی درون گوشی شما برای برقراری ارتباط با شبکه است.

در اکثر موارد اپراتور و یا ارائه دهنده خدمات بهترین منبع برای رفع مشکلات کد های PIN و PUK هستند.

  • متداول ترین کدها PIN (Personal Identification Number) است که می توانید آن را با انجام راهنمایی های موجود در راهنمای کاربر خود فعال و یا غیر فعال سازید.
  • PIN2 کد PIN می باشد که لایه دوم محافظ برای امکانات خاصی از گوشی شما می باشد. نحوه کارکرد آن مشابه کد PIN است. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای کاربری خود مراجعه کنید.
  • اگرکد PIN به دفعات اشتباه وارد شود، ممکن است گوشی شما تقاصای PUK (Personal Unblocking Key) کند. این کد شامل 8 رقم است که توسط اپراتور و یا ارائه دهنده خدمات ارائه می شود.
  • اگر کد PIN2 به دفعات اشتباه وارد شود، ممکن است گوشی شما تقاضای PUK2 کند.

لطفا برای کمک در مورد کدهای PIN / PUK با اپراتور و یا ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید. اگر قبلا با آنها تماس گرفته اید و کدهای ارائه شده، کار نمی کنند، می بایست سیم کارت جدید از اپراتور و یا ارائه دهنده خدمات خود دریافت کنید.

گوشی من درخواست کد قفل/امنیتی را می کند.

گوشی شما مجهز به یک یا چند کد امنیتی می باشد که از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کند. لطفا توجه داشته باشید که کد امنیتی که از خود گوشی محافظت می کند با کد PIN که از سیم کارت محافظت می کند متفاوت است.

اگر گوشی شما از شما درخواست کد امنیتی می کند و شما هنوز آن را فعال نکرده اید این عمل را انجام دهید:

  • کد امنیتی پیش فرض را وارد کنید: 12345. فقط یک بار آن را امتحان کنید.

اگر گوشی شما همچنان کد امنیتی را درخواست می کند آن را برای بررسی به نزدیکترین مرکز خدمات نوکیا ببرید. نشانی این مراکز را می توانید در منوی سمت راست بیابید.

Please note:

  • بعضی اپراتورها گوشی ها را به نحوی تنظیم می کنند که فقط با سیم کارت خودشان کار کند. در این صورت اگر کد را سه بار یا بیشتر به طور متوالی اشتباه وارد کنید ممکن است گوشی شما قفل دائم شود. اگر این اتفاق افتاد لطفا با اپراتور و یا ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید.
  • در شرایط دیگر وقتی که کد اشتباه سه بار یا بیشتر به طور متوالی وارد شود، گوشی در حالت "sleep mode" قرار می گیرد و برای 15 دقیقه هیچ ورودی قبول نمی کند. در این صورت گوشی را خاموشی کرده، مجددا روشن کنید و 15 دقیقه به آن دست نزنید. مجددا سعی کنید و یا آن را به مرکز خدمات نوکیا بیاورید.

گوشی من خود به خود خاموش می شود.

اگر گوشی شما با تامین انرژی مشکل دارد، ممکن است اشکال از گوشی، باتری و یا شارژر باشد. قبل از اینکه گوشی خود را برای بازبینی به مرکز خدمات نوکیا بیاورید، آزمایشهای زیر را انجام دهید:

  • باتری خود را به طور کامل بر طبق موارد ذکر شده در راهنمای کاربر شارژ کنید.
  • باتری را درآورده و مجددا بر طبق موارد ذکر شده در راهنمای کاربر در گوشی قرار دهید.
  • مطمئن شوید که از باتری و شارژر سازگار با نوکیا خود استفاده می کنید. سازگاری باتری را با نمودار سازگاری باتری و نمودار سازگاری شارژر انطباق دهید.
  • اگر به باتری و یا شارژر مشابه دسترسی دارید سعی کنید آنها را جایگزین کنید تا مشخص شود که مشکل از گوشی، باتری و یا شارژر است.

اگر نمی توانید گوشی خود را امتحان کنید و یا همچنان خاموش می شود، آن را برای بررسی به نزدیکترین مرکز خدمات نوکیا ببرید. نشانی این مراکز را می توانید در منوی سمت راست بیابید.

گوشی من روشن نمی شود.

اگر گوشی شما با تامین انرژی مشکل دارد، ممکن است اشکال از گوشی، باتری و یا شارژر باشد.

  • اولین قدم اتصال گوشی به شارژر است. گوشی را به منبع انرژی متصل کنید، چند لحظه صبر کنید و گوشی را روشن کنید.

اگر همچنان روشن نمی شود، آزمایشات زیر را انجام دهید:

  • باتری خود را به طور کامل بر طبق موارد ذکر شده در راهنمای کاربر شارژ کنید.
  • باتری را درآورده و مجددا بر طبق موارد ذکر شده در راهنمای کاربر در گوشی قرار دهید.
  • مطمئن شوید که از باتری و شارژر سازگار با نوکیا خود استفاده می کنید. سازگاری باتری را با نمودار سازگاری باتری و مودار سازگاری شارژر انطباق دهید.
  • اگر به باتری و یا شارژر مشابه دسترسی دارید سعی کنید آنها را جایگزین کنید تا مشخص شود که مشکل از گوشی، باتری و یا شارژر است.

اگر نمی توانید گوشی خود را امتحان کنید و یا همچنان روشن نمی شود، آن را برای بررسی به نزدیکترین مرکز خدمات نوکیا ببرید. نشانی این مراکز را می توانید در منوی سمت راست بیابید.

گوشی من همیشه شارژ کمی دارد.

اگر گوشی شما با تامین انرژی مشکل دارد، ممکن است اشکال از گوشی، باتری و یا شارژر باشد.

  • مطمئن شوید که از باتری و شارژر اصل و سازگار با نوکیا خود استفاده می کنید. سازگاری باتری را بانمودار سازگاری باتری و نمودار سازگاری شارژر. انطباق دهید. اگر باتری شما دارای برچسب هولوگرام می باشد، می تواند از اصل بودن آن با خدمات آزمایش باتری ما اطمینان حاصل کنید.
  • اگر به باتری و یا شارژر مشابه دسترسی دارید سعی کنید آنها را جایگزین کنید تا مشخص شود که مشکل از گوشی، باتری و یا شارژر است.
  • حتی باتری های با کیفیت بالایی مانند نوکیا نیز ممکن است ظرفیت خود را از دست بدهند. در اینصورت وقت آن است که باتری خود را جایگزین کنید. مطمئن شوید که باتری اصل نوکیا را از یک فروشنده مجاز نوکیا تهیه می کنید.

اگر نمی توانید گوشی ، شارژر و یا باتری خود را امتحان کنید ، آن را برای بررسی به نزدیکترین مرکز خدمات نوکیا ببرید. نشانی این مراکز را می توانید در منوی سمت راست بیابید.

تماس هایم قطع می شوند.

تماسهای مقطع و کیفیت پایین صدا در طول مکالمه می تواند نتیجه قدرت کم سیگنال و یا اختلالات لحظه ای در پوشش شبکه باشد، که ممکن است در سمت شما و یا سمت دیگر واقع شوند.

در بیشتر موارد اپراتور یا ارائه دهنده خدمات بهترین منبع برای کمک در مورد قدرت سیگنال می باشد.

  • قدرت سیگنال توسط نمایشگر های مخصوصی که در سمت چپ صفحه گوشی قرار دارند نمایش داده می شوند. این نمایشگرها با افزایش سیگنال زیاد شده و با کاهش آن کم می شوند.
  • برای افزایش قدرت سیگنال گوشی خود سعی کنید آن را به آرامی حرکت دهید و یا چنانچه در داخل ساختمان هستید به سمت پنجره بروید.

اگر به طور مداوم در یک منطقه سیگنال کمی دریافت می کنید شاید به دلیل کمبود پوشش شبکه در آن منطقه باشد. اپراتور یا ارائه دهنده خدمات می تواند اطلاعات لازم در مورد پوشش شبکه را در اختیار شما بگذارد.

اگر فکر می کنید که اشکال به جای شبکه از گوشی شما است آن را به مرکز خدمات نوکیا بیاورید. نشانی این مراکز را می توانید در منوی سمت راست بیابید.

گوشی من زنگ نمی زند.

لطفا این اعمال را برای رفع مشکل انجام دهید:

  • ممطئن شوید که گوشی تان روشن است و سیگنال به اندازه کافی وجود دارد.
    • قدرت سیگنال توسط نمایشگر های مخصوصی که در سمت چپ صفحه گوشی قرار دارند نمایش داده می شوند. این نمایشگرها با افزایش سیگنال زیاد شده و با کاهش آن کم می شوند.
    • برای افزایش قدرت سیگنال گوشی خود سعی کنید آن را به آرامی حرکت دهید و یا چنانچه در داخل ساختمان هستید به سمت پنجره بروید.
  • در بعضی از مدلها هنگامی که هدست به گوشی متصل است، گوشی زنگ نزده و فقط صدای زنگ از هدست شنیده می شود. هدست را جدا نموده و مجددا آزمایش کنید.
  • اگر گوشی در یکی از حالتهای "Silent"، "flight" ، "offline" و یا هر یک از حالتهایی که زنگ غیر فعال شده باشد، زنگ نمی زند. حالت گوشی را به "General" و یا "Normal" برگردانده و مجددا آزمایش کنید. آموزش چگونگی آزمایش و عوض کردن حالتها در راهنمای کاربر قرار دارد.
  • مطمئن شوید که زنگ فعال است و درجه صدا خیلی کم نیست. آموزش تنظیم درجه صدا و انتخاب زنگ در راهنمای کاربر قرار دارد.
  • اگر خدمات انتقال مکالمه فعال باشد، ممکن است تماسهای شما بدون زنگ زدن به صندوق صوتی تان منتقل شوند. آموزش نحوه فعال و غیر فعال کردن انتقال مکالمه در راهنمای کاربر قرار دارد.برای کمک در مورد صندوق پستی با اپراتور یا ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید.

اگر گوشی شما همچنان زنگ نمی زند آن را برای بررسی به مرکز خدمات نوکیا بیاورید. نشانی این مراکز را می توانید در منوی سمت راست بیابید.

گوشی من پیام دریافت / ارسال نمی کند.

ایمیل، پیام متنی و پیام چند رسانه ای می بایست توسط اپراتور یا ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شود. به علاوه گوشی شما نیز باید از این امکانات را پشتیبانی کند و تنظیمات صحیح را داشته باشد.

  • از سیستم پیام رسانی مدل گوشی خود مطمئن شوید. این اطلاعات را می توانید در راهنمای کاربر .بیابید. به دنبال اصطلاحاتی مانند SMS و یا MMS بگردید.
  • برای اطمینان از دارا بودن خدمات ایمیل، پیام متنی و یا پیام چند رسانه ای با اپراتور و یا ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید. همچنین مطمئن شوید که رومینگ نیز در زمانی که خارج از شبکه خود هستید، فعال می باشد.
  • تنظیمات پیام رسانی را در گوشی خود نصب کنید. می توانید این تنظیمات را از خدمات تنظمیات ما دانلود کنید.

برگردان فارسی از سایت نوکیا


موضوعات مرتبط: موبایل


تاريخ : ۱۳۸۷/۰۳/۲۳ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |
.: :.